سیم پیچی آوانسیان

سیم پیچی و تعمیر انواع الکترو موتور های صنعتی تک فاز و سه فاز

سیم پیچی و تعمیر انواع الکترو موتور های صنعتی تک فاز و سه فاز

35 سال سابقه همکاری با شرکت های بزرگ صنعتی

تعمیر و سیم پیچی موتور آسانسور، موتور کولر، بالابر، مگنت ترمز، تعمیر و آب بندی انواع پمپ های زمینی و آب رسانی ساختمان ها

سیمپیچی
سیم پیچی
دینام پیچی

تماس

آدرس : تهران خ شریعتی خ معلم خ گوهری پ 88 - آوانسیان
تلفن : 88435339
موبایل : 09103939332


نگهداری الکترو موتور و تعمیرات الکترو موتور

موتور ها در سیستمهای كنونی به عنوان بازوی اصلی و قلب تپنده هر كارخانه به شمار می روند .و خرابی برنامه ریزی نشده سیم پیچی الكتروموتورها یكی از علل تحمیل هزینه های بالا بر كارخانجات میباشد.در همین راستا برنامه های تعمیر و نگهداری و سیم پیچی موتور ها پیشگیرانه قابل اعتماد به خوبی میتوانند باعث طولانی شدن عمر عملکرد سیم پیچی موتور و كاهش خسارات گردند. با این حال ، برنامه نگهداری پیشگیرانه برای موتور مفید نخواهد بود اگر شما تجهیزات تست مناسب و ابزار و آموزش را نداشته باشید.

روش های متنوع نگهداری ممکن است برای هر نوع از موتور ، کنترلر ، و یا وسایل مرتبط با آن در تاسیسات وجود داشته باشد. . شما باید بهترین روش ها برای تسهیلات را انتخاب کنید و سپس تعیین کنید که چگونه بهترین وجه اعمال آن روشها مقدور میباشد.

سیم پیچی، نصب و تعمیر انواع الکترو موتور های صنعتی تک فاز و سه فاز، موتور آسانسور، مگنت ترمز، بالابر، ترانس جوش، چیلر، پمپ های زمینی و آب رسانی ساختمان ها
اما لازمه برنامه ریزی صحیح در خصوص تعمیرات پیشگیرانه شناخت عوامل موثر بر كاركرد یك تجهیز سیم پیچی الكتروموتور میباشد.
هدف از تعمیرات ونگهداری موتور یعنی حفظ تجهیزات از خرابی زودهنگام ، اطمینان از عملکرد مطلوب و به حداقل رساندن خرابی های غیر قابل پیش بینی ( خارج از برنامه ) میباشد
. با تعمیرات و نگهداری خوب ، انرژی و بهره وری ماشین آلات بیشتر می شود ، در ضمن با كاهش اصطكاك دمای آن ( موتور) پایین می آید.
درزیر در مورد نگهداری موتور مواردی عنوان شده است:

علل خرابی موتور

آلودگی 26%

اضافه بار 25%

رطوبت 17%

بلبرینگ 12%

تك فاز 10%
كاركرد طولانی استهلاك 5%

متفرقه 5%.

برنامه های موثر نگهداری برقابلیت و اطمینان و کارایی و بهره وری تاثیر می گذارد.

تمیز کاری

آلودگی و خاك گرفتگی از طریق جذب به عایقهای موتور نفوذ پیدا میكند و این باعث می شود كه روغن روانكاری آلوده شده و موجب آسیب دیدگی یاتاقانها گردد. تجمع آلودگی در فن و دهانه ورودی سیم پیچ موتور باعث افزایش دمای موتور می گردد كه این امر موجب كاهش كارایی و طول عمر موتور می شود .

روانکاری

به طور عمده موتورها باید به صورت دوره ای روانكاری گردند .عدم روانكاری به موقع باعث افزایش اصطكاك و اسیب دیدگی می گردد . شارژ اضافه گریس می تواند بر روی سیم پیچها ریخته و موجب خرابی گردد. تمیز كردن اتصالات قبل از گریسكاری باعث جلوگیری از آلودگی می شود .

ارتعاش

افزایش قابل توجه و یا تغییر ارتعاش سیم پیچی موتور به منزله وجود مشكل در یاتاقان ،عدم تعادل بار ، خم شدن ، كوپلینك نامناسب و یا نوسان برق می باشد .كشش تسمه و عدم توازن می تواند قدرت مصرفی برق را بالا برده و باعث كاهش طول عمر موتور گردد .

تست ولتاژ

بكار گیری سیم پیچی موتورها در خارج از رنج طراحی شده یاكمتر از 10٪ ولتاژ نامی باعث كاهش كارایی وطول عمر موتور می گردد. نوسان ولتاژ باعث آمپر كشیدن بیش از حد موتور و در نتیجه افزایش درجه حرارت و نیز افت توان موتور را به طور فزاینده افزایش می یابد . زمانی كه موتور در حال كار كردن می باشد اندازه گیری ولتاژ مسیر می گردد .

تست عایق

تست مقاومت سیم پیچی موتور های كاركرده بر اساس یك روش ثابت میتواند پیش بینی مهمی در تست كاركرد موتورهاداشته باشد ثبت طولانی مدت تست عایقها می تواند معیار درجه بندی عایقها بشمار آید.بدلیل برقراری كیفیت عایقها میبایست تست آنها یك یا دو بار در سال انجام پذیرد .

نتیجه گیری :

برنامه های موثر نگهداری برقابلیت و اطمینان و کارایی و بهره وری تاثیر می گذارد. اما این مهم در صورتی موثر خواهد بود كه مازاد بر شناسایی دقیق علل اصلی خرابی(آلودگی-اضافه بار و رطوبت) –ابزار لازم جهت اجرایی شدن برنامه نیز مهیا باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *