سیم پیچی آوانسیان

سیم پیچی موتور الکتریکی، نصب و تعمیر انواع الکترو موتور های صنعتی تک فاز و سه فاز

سیم پیچی، نصب و تعمیر انواع الکترو موتورهای صنعتی تک فاز و سه فاز

35 سال سابقه همکاری با شرکت های بزرگ صنعتی

تعمیر و سیم پیچی موتور آسانسور، موتور کولر، کف کش، پمپ شناور، سنگ شکن، بالابر، الکتروموتورهای سنکرون، ترانس جوش، دینام جوش، مگنت ترمز، لجن کش، هواکش، چیلر، کمرچاهی، دینام پیچی پمپ های زمینی و آب رسانی ساختمان ها

سیم پیچی

سیم پیچی

سیم پیچی موتور آسانسور, سیم پیچی موتور کولر, سیم پیچی کف کش, سیم پیچی پمپ شناور, سیم پیچی سنگ شکن, سیم پیچی بالابر, سیم پیچی لجن کش, سیم پیچی چیلر, سیم پیچی کمرچاهی, سیم پیچی پمپ,

سیمپیچی
سیم پیچی
دینام پیچی

تماس

آدرس کارگاه : تهران خ شریعتی خ معلم، انتهای خ گوهری ( اجاره دار سابق ) پ ۳۰ - الکتریکی آوانسیان
تلفن : 88439946 - 86019065
موبایل : 09103939332

تلفات موتورهای الکتريکی

کل اتلاف ها در موتورهای الکتریکی شامل چهار قسمت عمده می باشند که عبارتند از :

  1. تلفات آهنی ( تلفات مغناطیس کنندگی یا تلفات هسته ) که مقدار آن به ولتاژ بستگی دارد بنابراین برای هر موتور خاصی مستقل از میزان بار آن ثابت است.
  2. تلفات مسی که به میزان تلفات گرمائی شناخته می شود و متناسب با مجذور جریان بار است.
  3. تلفات اصطکاکی ( یا تلفات مکانیکی ) و تلفات سیم پیچی که مستقل از میزان بار و مقدار آن ثابت است.
  4. تلفات مربوط به بار هرز

سیم پیچی، نصب و تعمیر انواع الکترو موتور های صنعتی تک فاز و سه فاز، موتور آسانسور، مگنت ترمز، بالابر، ترانس جوش، چیلر، پمپ های زمینی و آب رسانی ساختمان ها

تلفات آهنی شامل تلفات هیسترزیس و تلفات فوکو ( جریان های سرگردان ) می باشد. میزان تلفات هیسترزیس به نوع و ترکیب هسته ها (ورق های فولادی) بستگی دارد و بخش دیگر یعنی تلفات فوکو (یا تلفات جریان های سرگردان) است. میزان تلفات آهنی در تعیین مقدار ضریب توان موتور مؤثر است. تلفات آهنی در بار کم افزایش یافته و از این رو منجر به ایجاد ضرایب توان کم می شود. موتور القائی حتی در بار کامل نیز ضریب توان نسبتا” ضعیفی دارد مثلا” بین 8/0 تا 9/0 پس فاز می باشد. لذا به لحاظ اقتصادی لازم است تا جائی که میسر باشد در انتخاب مناسب و همسازی موتور با بار دقت کافی به عمل آید تا راندمان های کم و ضرایب توان ضعیف به حداقل ممکنه برسند. موتورهای کوچک درمقایسه با موتورهای بزرگتر مشخصه های ضریب توان ضعیف تری دارند و لذا در تأسیساتی که موتورهای کوچک زیادی به کار گرفته شوند احتمال کاهش ضریب توان وجود دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *