سیم پیچی آوانسیان

سیم پیچی و تعمیر انواع الکترو موتور های صنعتی تک فاز و سه فاز

سیم پیچی و تعمیر انواع الکترو موتور های صنعتی تک فاز و سه فاز

35 سال سابقه همکاری با شرکت های بزرگ صنعتی

تعمیر و سیم پیچی موتور آسانسور، موتور کولر، بالابر، مگنت ترمز، تعمیر و آب بندی انواع پمپ های زمینی و آب رسانی ساختمان ها

سیمپیچی
سیم پیچی
دینام پیچی

تماس

آدرس : تهران خ شریعتی خ معلم خ گوهری پ 88 - آوانسیان
تلفن : 88435339
موبایل : 09103939332


سیم پیچی کولر و سیمپیچی موتور کولر

گزارش کار سیم پیچی کولر و سیمپیچی موتور کولر آبی

جلسه اول
هدف ما سیم پیم پیچی یک موتور تک فاز با استارت موقت می باشد لذا موتور کولر آبی که نمونه ای از اینگونه موتورهامی باشد را انتخاب کردیم سیم پیچی کولر .ابتدا یک پوسته خالی از موتور کولررا انتخاب کردیم با توجه به اینکه طول هسته در این پوسته 3/4سانتی متربود و همچنین به صورت سیم پیچی کولر تجربه ای متوجه شدیم که این پوسته مربوط به یک موتور با قدرت یک،سوم اسب بخار می باشد قبل از هر کاری شیار شماره یک را پیدا می کنیم به گونه ای که چهارمین شیار در طرف راست شیار شروع،ازکوچکترین شیارهای استاتورشیار شماره یک می باشد.
وطبق این شیار بقیه شیارهارا شماره گذاری می کنیم مرحله بعدی عایق گذاری درون شیارهامی باشد.

سیم پیچی کولر

جلسه دوم سیم پیچی کولر

هدف مادر این جلسه سیم پیچی دور تندبرای موتورکولریک،سوم می باشد پس مراحل زیر راطی میکنیم:
1.باید چهاربوبین سه کلافه تهیه کنیم.نمره سیم 70/ انتخاب می شود کلاف ها باید به صورت متحدالمرکز پیچیده شود.
2.تنظیم قالب سیم پیچی برای کوچک ترین کلاف صورت میگیرد ودراین حالت بایدفاصله دوقالب ازیک دیگر21سانتی مترباشد.
3.تعداد دورکلاف کوچک 40دوروکلاف متوسط50دورو کلاف بزرگ 55دوردر نظر گرفته شده که به ترتیب در کلاف پیچ 40-90-120در نظر گرفته می شود
4.گام کلاف هابرای کوچکترین کلاف 7-3 وبرای کلاف متوسط 8-2 وبرای کلاف بزرگ 9-1 می باشد.

جلسه سوم سیم پیچی موتور کولر

ازانجای که در این جلسه قصدمان سیم پیچی دور کند می باشد پس به ترتیب زیر عمل می کنیم
1.اندازه قالب برای کلاف کوچک 20سانتی متر انتخاب می شود
2.شش بوبین دوکلاف آماده می کنیم که تعداد دور هر کلاف 84دور می باشد ونمره سیم 50/ در نظر گرفته می شود.
3.گام کلاف برای کوچکترین کلاف 5-2 وبرای کلاف بزرگتر 6-1 در نظر گرفته می شود.سپس شروع به قرار دادن سیم پیچ ها درون شیارها می نمایم

جلسه چهارم سیمپیچی کولر

هدف ما در این جلسه سیم پیچی استارت می باشد به همین منظور ابتداقالب راتنظیم کردیم به گونه ای که فاصله دوقالب از یک دیگر برای کلاف کوچکتر 20سانتی متر انتخاب شد نمره سیم برای استارت 45/ انتخاب شد چهار بوبین به صورت پشت سرهم آماده کردیم که تعدادکلاف های هر بوبین به این قرار است:
اولین بوبین سه کلافه،دومین بوبین چهار کلافه،سومین بوبین سه کلافه وچهارمین بوبین چهار کلافه بود تعداد دور برای کوچک ترین کلاف 22دور وبه ترتیب 35 و 34 و32 دور زده شد که در کلاف پیچ به ترتیب و به صورت متحدالمرکز 22- 57-91-123دور زده شد گام کلاف به ترتیب وشروع از کوچکترین کلاف 7-4 و8-3 و9-2 و10-1 می باشد

جلسه پنجم سیمپیچی موتور کولر

با قرار دادن سیم پیچ های دور تند وکند واستارت درون شیارها نوبت به سربندی می رسددر این حالت به این ترتیب عمل می کنیم :
سرسیم پیچ استارت وسرسیم پیچ دور تند وسرسیم پیچ دور کندرا در نظر می گیریم پس از عبور دادن این سه سر از یک وارنیش نمره کوچک آنها را به یک دیگر متصل کرده ومشترک در نظر می گیریم به محل اتصال انها سیم افشان با طول مشخص متصل می کنیم محل اتصال لحیم کاری شده ودر این قسمت یک وارنیش نمره مناسب قرار می گیرد.
ته سیم پیچ استارت – کند وتند نیز در وارنیش نمره کوچک قرار گرفته وبه این سه سر هرکدام جداگانه سیم افشان اتصال داده ومحل اتصال لحیم کاری شده و در وارنیش نمره مناسب قرار می گیرد در نهایت چهار سیم مشترک – استارت – کند وتند از یک سمت پوسته بیرون می آیددراین هنگام شروع به نخ بندی کردیم وپس از ان روی سیم پیچ شارلاک ریختیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *