سیم پیچی آوانسیان

سیم پیچی و تعمیر انواع الکترو موتور های صنعتی تک فاز و سه فاز

سیم پیچی و تعمیر انواع الکترو موتور های صنعتی تک فاز و سه فاز

35 سال سابقه همکاری با شرکت های بزرگ صنعتی

تعمیر و سیم پیچی موتور آسانسور، موتور کولر، بالابر، مگنت ترمز، تعمیر و آب بندی انواع پمپ های زمینی و آب رسانی ساختمان ها

سیمپیچی
سیم پیچی
دینام پیچی

تماس

آدرس : تهران خ شریعتی خ معلم خ گوهری پ 88 - آوانسیان
تلفن : 88435339
موبایل : 09103939332


سیم پیچی موتور و سیم پیچهای الکتروموتور

سیم پیچی موتور و سیم پیچهای الکتروموتور

سیم پیچ ترانسها اغلب از جنس مس یا آلومینیم انتخاب می شود سیم پیچهای ترانسهای كوچك را معمولاً روی قرقره می پیچند جنس قرقره ها اغلب از ترموپلاست است . در اصل بیشترین درصد اشكالات ترانسها در این قسمت نقش اصلی را ایفا می كند . سیم پیچها در كل به دو صورت هستند . نواری ، كه غیر قابل تعمیر می باشند یا به صورت طبقه طبقه می باشند كه به آنها دیسكی هم گفته می شود و قابل تعمیر هستند . سیم های به كار برده شده در ترانسها ، بسته به قدرت آنها تغییر می كنند مثلاً در قدرتهای پایین و متوسط از سیم های با سطح مقطع كوچك و گرد استفاده می شود . در ترانس هایی با قدرت بالا از شمشهایی با سطح مقطع مربعی و یا نواری استفاده می شود .

 

سیم پیچی موتور و سیم پیچهای الکتروموتور  سیم پیچی، نصب و تعمیر انواع الکترو موتور های صنعتی تک فاز و سه فاز، موتور آسانسور، مگنت ترمز، بالابر، ترانس جوش، چیلر، پمپ های زمینی و آب رسانی ساختمان ها

نحوه ی قرار گرفتن سیم پیچ ها

معمولاً در ترانسها قدرت ، ابتدا سیم پیچ ثانویه یا فشار ضعیف پیچیده می شود و سپس سیم پیچ اولیه یا فشار قوی پیچیده می شود . این كار به خاطر این است كه در صورت اتصالی ، سیم پیچ فشار قوی از هسته و اتصال به بدنه دور بماند و همچنین از بالا رفتن شدت میدان میان سیم پیچ اولیه و هسته جلوگیری شود .

نحوه ی اتصال سیم پیچ ها

در ترانسهای سه فاز بسته به شریط بارگیری ترانس ، اتصال سیم پیچ ها را تعیین می كنند . انواع اتصالات به شرح زیر می باشند :
1-           اتصال ستاره – ستاره (Y-y)
2-           اتصال ستاره – مثلث  (Y-d)
3-           اتصال مثلث – ستاره  (D-y)
4-           اتصال مثلث – مثلث   (D-d)
5-           ستاره – زیكزاك       (Y-z)
در میان اتصالات بالا فقط از یكی از آنها نمی توان در سیستم توزیع استفاده كرد . و آن هم اتصال ستاره – ستاره می باشد . در این اتصال ، در صورتی كه ترانس به صورت نا متقارن زیر بار رود ترانس می سوزد . علت این امر این است كه ، هنگامی كه از یك فاز به یك ترانس ستاره – ستاره جریان بیشتری كشیده شود در هسته شار بیشتری تولید می شود و هسته فوراً اشباع می شود و باعث گرم كردن بیش از حد می شود. از سوی دیگر هم برگشت این جریان از دو بازوی دیگر این ترانس می باشد و بر بازوهای دیگر هم تأثیر می گذارد . در چنین مواردی سع می شود در اولیه از اتصال مثلث استفاده شود . و در مواردی كه استفاده از اتصال مثلث غیر ممكن باشد از اتصال زیكزاك در ثانویه ی آن ترانس استفاده می شود تا بر روی دو بازوی ترانس در صورت نامتقارن بودن توزیع شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *